Fotoalbum

Min første racercykel. Det er i 1949, og tanker om motorsport prægede min hverdag. På det tidspunkt var det speedway med JAP motorer som talte.

BFC "Røvskubberen" var den første motoriserede cykel jeg havde. I de første måneder af min læretid savede jeg i hundredevis af stålrør til de justerbare skærmstivere.

Knallerten, BFC Stafette var mit første motoriserede transportmiddel på landevejen.

Triumph Trophy 500 cc motocross 1955. Dette billede er taget i 1956

Dania fra 1934 med 750 cc sideventilet JAP motor, cyklen er dansk fremstillet i København. Blev kun produceret i ca. 12-15 styk. Der er kun 2 kendte eksemplarer tilbage i dag. En topventilet 500 cc som står i reseptionen på en fabrik i Rødovre, og den viste model som jeg har og ofte anvender til vet

Triumph Thunderbird 650 cc fra 1953, med fjedrende bagnav

Torben Dalskovs Formel Ford Alexis Mark 15/71. fra 1969. 1600cc Ford Kent motor.

Triumph Thunderbird 650 cc Twin fra 1953 som jeg har i dag og anvender til klassiske MC-løb og ture.

BMW R100/7 RT fra 1980 på 1000 cc. Den ideelle touring maskine. Som jeg har i dag og anvender til langture.

Denne BSA 600 cc "Sloper" fra 1932 var den første motorcykel som jeg deltog på i Skagensløbet i 1998. Cyklen havde jeg lånt af min gamle ven Helge Knudsen i Slaglille. Osse kendt under kælenavnet "Persillegartneren" Tidligere mange årig formand for Midt Sjællands Motorsportsklub

Ariel Huntmaster 650 cc Twin fra 1954 som jeg har skrevet en test artikel om. Cyklen blev venligst udlånt af Arne Jacobsen Korsør.

Yamaha XT 250 fra 1983 som jeg anskaffede i 1984. To af mine drenge havde den på skift og brugte den bla. til transport til arbejde. Men jeg fik den igen da den trængte til ranovation. Er nu solgt.

Min 350 cc FN fra 1929

Det er så en af de motorcykler som jeg ikke endnu har nået at køre på

En anden af de skønne motorcykler som jeg gerne ville have haft muligheden for at prøve.

Triumph Thunderbird 650 cc fra 1953 med lad sidevogn. Den udgjorde det som tranporter for mig når raceren skulle med til motorløb i 1956-1958

Min bror Torben købte denne Honda 250 cc Super Sport, der havde betegnelsen CB72, af Jørgen "TT" Nielsen som blev dansk mester på Roskilde Ring på denne cykel i 1963. Torben fik den indregistreret og jeg kørte bla. Valvoline Rally på cykel. Det var Hondas første MC model på det danske marked.

En langbane speedwaycykel med Triumph motor. Et skønt køretøj. Cyklen tilhører Carsten Kühl i Randers, han kørte i Standard 500 cc klassen. Jyderne har altid været gode og avancerede i "standard klassen" op rundbane.

David Axelssons 1100 cc Dania/JAP sidevogns racer, fra 1936. Denne fantastiske racer motor har overlevet de mange år og opbevares i dag hos en af mine gode venner i Korsør. Cyklen er desværre gået til og forsvundet.

Yamaha XT 500cc T. En flot trialcykel.

Flot Triumph Tiger Cup 200cc trialcykel

Greeves 250cc trialcykel

Honda trial cykel 200 eller 250cc

Honda 250cc trialcykel

På Færøerne fik jeg lejlighed til at prøve denne ombyggede Harley Davidson FLX 1340 Low Rider fra 1981. Som ejes af Jørn Peter Lydersen i Hvanasund. Cyklen var utrolig flot. Men den egner sig bedre til at stå på sidestøtbenet foran Cafeen på hovedgaden, end til Touring kørsel. Køreegenskaberne høre

MZ 175 hjemmebygget trial model. Forgaffel Honda. Hjul Huskvarna. Lavbudget. Men den fungere fint.

Triumph Tiger Cup 200cc. Helt ny, trial specialbyg. Hente i England. Pris måske 75.000 dkr.

Triumph Tiger Cup 200cc. Utrolig flot. Vægt under 100 kg.

På et tidspunkt måtte jeg erkende at min BMW R100 RT var blevet for tung og uhångterlig at bugsere rundt med i garage og P-plads. Derfor byttede jeg den til denne sportsbil af samme mærke.

Jawa 350cc 1992

Jawa 350cc 1992

Jawa 350cc 1992

Her kan I se nogle af de motorcykler jeg har eller tidligere har haft eller måske nogle af dem som jeg har haft mulighed og lejlighed til at teste. Der kan også være nogle cykler og en bil, som jeg har fundet tilpas interessante til at de skulle med på siden.